Jdu do toho vědecky…

Zkuste jógu s námi. Jsme tady pro vás již pět let.

Jdu do toho vědecky…

peklo 2sKdyž už jsem se rozhodl překonat 260 km francouzských silnic, z toho asi 50 po tzv. pavee (tedy kostkách, které kladli snad ještě za Napoleonských válek), tak to bude vyžadovat důkladnou přípravu. Kondice a vytrvalost. Tak mi radí hlava. Přece jen to nebude pořád z kopce dolů, kde by se mi se svou aktuální váhou dařilo skvěle. Tahle vyjížďka bude spíše pro atlety, a to jsem já nikdy nebyl. Na základce plavání, to můžu brát jako nějaký mini trénink vytrvalosti na delší tratě, ale ze základky už jsem dávno pryč. Pak jsem hrál florbal, ale protože jsem neběžec, logicky volba padla na brankáře. S nějakou trénovanou vytrvalostí mi nepřidá ani upřesnění, že jsem hrával i extraligu. Letní přípravu na suchu při běhu lesoparkem jsem protrpěl a spolu s druhým brankářem z týmu tradičně dobíhal poslední. Zkrátka sečteno a potrženo – žádná atletika, žádná vytrvalost.
Ještěže už na té koloběžce jezdím 15let, to mi přináší určité výhody.

Kromě stylu jízdy, který už mám pod kontrolou, si dám ještě trochu do těla, ať je víc trénované. Pustil jsem se do přípravy s trochou vědy a za odborného dohledu. Zeptal jsem se tu a taky tamhle a najednou u mne byl trenér. Mladý kluk. Všechno jsem mu řekl, i na koloběžku ho postavil a čekal, co z něj vypadne. Netrvalo dlouho a přišel s tím, že má plán.
4 krát v týdnu posilovna, tahat a zvedat železo. Pak trocha běhu střídaná s koloběžkou. Sice jsem mu říkal, že fakt to železo nemusím, že mám raději jinou formu posilování, ale nic naplat. Trval na svém. Dal jsem si pár dní na rozmyšlenou, přece do toho neskočím hned. Trénink by to mohl být fajn, ale obávám se, že by z tohoto tréninku ze mne zrovna vytrvalostní atlet nebyl. Možná tak na těžkou atletiku. A to úplně nechci. Tak tedy jinak.

Druhý trenér, přesněji  trenérka. Známe se dlouho, tak to by mohlo fungovat.  Naplánovala mi taky posilování, ale na TRX, pak funkční trénink na obratnost, běh, chůze na pásu (H.E.A.T.), koloběžku a taky jógu. Sečteno a podtrženo podruhé: když tak na to koukám, je toho docela dost. Každý den plánovaný pohyb. To bude mazec, abych vůbec stíhal regeneraci!

Každý den se hýbu. Dodržuji plán. Zátěž, vytrvalost, protažení. Baví mě sledovat své výkony v malé tabulce, která se dá díky dnešním moderním technologiím používat. Cítím se líp a baví mě to. Vidím, jak se posouvám dál. Že to jde lehčeji. I já jsem lehčí.  Ale ještě nejsem u konce. Za pár dní přece jen dojde ke změně ve skladbě hodin. Ale nebudu předbíhat. To se radši půjdu proběhnout.